Фајронт

 katalog-2016-fedras-pdf_page_17  

Пеђа Трајковић : „Фајронт“
Драмски студио КУД-а „Бранко Радичевић“, Божевац

Пеђа Трајковић је дечји песник, сатиричар, драмски писац и илустратор књига за децу. Аутор је великог броја драма за одрасле и децу, као и неколико радио-драма. Добитник је великог броја награда у свим областима којима се бави.
У сатиричној црној комедији Фајронт Трајковић се бави нашим савременим друштвом и болестима које све више заживљавају у њему. По речима редитеља Саше Латиновића
ово је „сатирична је парабола о нама данас, када смо постали неосетљиви на туђу патњу, јад и чемер, када не постоји емпатија према другоме. Њу је заменио сурогат који је добио медијско име ријалити шоу, који је без зазора оголио оно нељудско у човеку и управо ту нељудску димензију истакао као врлину којој треба тежити.

“ На почетку драме један сувишни човек, Обрад Срећковић, жели да се обеси на миру у празној кафани. Након преговора са кафеџијом, који му то дозвољава уз одређену новчану накнаду, ситуација се компликује увођењем нових и нових ликова, различитих, на моменте симпатичних, а на моменте ужасних и безосећајних, који уместо да га спрече у покушају самоубиства, пожурују га и саветују га како то најбоље да уради.
Појавом ужурбане новинарке без скрупула која јури сензационалну причу, кафана постаје локација за ријалити шоу, а комад комедија апсурда. У ужурбаном вртлогу сензације, који одлично и енергично диктира глумица Снежана Мандрашевић у улози новинарке, губи се сваки смисао, губи се људскост, јер присутни све чине да би постали славни. Врлог се захуктава све до кулминације, када Обрад Срећковић напушта кафану и тако поквари концепт сензационалистичког ТВ прилога. У мноштву оригиналних штосова, којима се публика смејала до суза, ипак је све време присутна трагична линија – судбина једног, у тој кафани вероватно јединог поштеног човека, који је по ко зна који пут искоришћен и који не може
чак ни да се убије на миру.

Ту трагичну линију маестрално држи Валентино Ољача својом доследном глумом, која на себе скреће пажњу чак и када фокус драмског текста није на њему.

Награда публике овога пута отишла је у руке Слободанке Милић у улози Бабе, са напоменом да је публика одлично одреаговала на читаву представу. Изгледа да је црни хумор најбољи рецепт за повезивање са публиком, мада морамо приметити да тај хумор можда и одвише маскира једну истину – то што се људи највише смеју себи на сцени чини да не схватају колико је заправо трагично то што су на сцени управо они.
Ј.Д.

Разговори о представи „Фајронт“

Милисав Миленковић је нагласио да је вечерашња представа ,,Фајронт» пета праизведба која се ове године изводи на ФЕДРАС-овској сцени. На тај начин се проверава редитељска машта. По реакцији публике се види да је одређен жанр, да је ово једна допадљива комедија и да је ваша глумачка игра стигла до њих. Ово је савремена комедија, црно хуморна, која представља слику наших дана и сулуде телевизијске помаме, да људи што пре дођу до публицитета. Такође представља наше нарави.

Најбоља је оцена коју вам је публика дала а она се срдачно смејала. Похвалио бих Сашу Латиновића, редитеља представе.
Александар Дунић се сложио са Милисавом да је представа изузетна и да се осећа радост игре на сваком кораку. Вођени сигурном руком редитеља постигли сте јако леп и велики успех. Имали сте сви брилијантне моменте али вам је и текст то дозвољавао. Похвалио бих улогу водитељке, просто сам је мешао са неколико водитељки са наших телевизија, узела је један универзални модел. Уживао сам и постигли сте успех што сте на крају успели код публике да произведете горчину, што је и мој случај.
Јована Дишић је одушевљена текстом, режијом која је креативна и глумом ансамбла.
Фуад Табучић је кроз честитке говорио да у данашње време није лако сакупити такав асмбл али каже да имају срећу јер имају Сашу Латиновића за редитеља. Посаветовао је кроз
пар реченица на грешке које праве и да требају да слушају редитеља.
Похвалио је сценографију рекавши да се уметност рађа из не имања. Костим је оргиналан и добар.
Бебица Миловановић се придружила честиткама.

А.Ж.